1. prilog Pravilnika o upravljanju podacima
SAOPŠTENJE O UPRAVLJANJU PODACIMA VEZANO ZA PRAVA FIZIČKOG LICA U VEZI UPRAVLJANJA NJEGOVIM LIČNIM PODACIMA
SADRŽAJ
UVOD
I POGLAVLJE – NAZIV SUBJEKTA KOJI RUKUJE PODACIMA
II POGLAVLJE – NAZIV SUBJEKATA KOJI OBRAĐUJU PODATKE
- IT provajder našeg Društva
- Programer sistema karata našeg Društva
III POGLAVLJE – OBEZBEĐIVANJE USKLAĐENOSTI UPRAVLJANJA PODACIMA SA ZAKONIMA
- Upravljanje podacima na osnovu odobrenja od lica, na koje se podaci odnose
- Upravljanje podacima na osnovu obavljanja zakonskih obaveza
- Promocija prava lica, na koje se podaci odnose
IV POGLAVLJE - UPRAVLJANJE PODACIMA POSETILACA NA STRANICI DRUŠTVA – SAOPŠTENJE O KORIŠĆENJU KOLAČIĆA (COOKIES)
V POGLAVLJE – SAOPŠTENJE O PRAVIMA LICA, NA KOJE SE PODACI ODNOSE
UVOD
Na osnovu UREDBE 2016/679 EVROPSKOG PARLAMENTA I SAVETA (EU) (u nastavku: Uredba), koja se odnosi na zaštitu i slobodan tok podataka prilikom upravljanja ličnim podacima fizičkih lica, odnosno na ukidanje uredbe 95/46/EK, Rukovalac podacima mora da izvrši odgovarajuće radnje, kako bi obezbedio, da licu, čiji se podaci prikupljaju, obezbedi sva neophodna obaveštenja u vezi upravljanja ličnim podacima, u sažetoj, jasnoj, preglednoj, razumljivoj i pristupačnoj formi, kao i da obezbedi uslove za ispunjenje prava lica, čiji se podaci prikupljaju.
Obavezu, da se lice unapred obavesti o pravu na informaciono samoopredeljenje i na slobodu informacija prepisuje i zakon CXII iz 2011. godine.
Tekstom u nastavku ispunjavamo svoje obaveze, koje nam nalažu prethodno spomenuti zakoni i uredbe.
Obaveštenje treba da bude istaknuto na veb stranici društva, ili treba da se pošalje licu, čiji se podaci prikupljaju, na njegov zahtev.
I POGLAVLJE
NAZIV SUBJEKTA KOJI RUKUJE PODACIMA
Izdavaoc ovog obaveštenja, ujedno i Rukovalac podacima:
Ime firme: SZR HEKOM NERAC BORE PREDUZETNIK KAĆ
Sedište: Kać
Matični broj: 55786950
PIB: 102541118
Zastupnik: Bore Nerac
Broj telefona: 063 / 502 544
E-mail adresa: 021.hekom@gmail.com
Veb stranica: hekom.co.rs/sr
(u daljem tekstu: Društvo)
II POGLAVLJE
NAZIV SUBJEKATA KOJI OBRAĐUJU PODATKE
Subjekat, koji obrađuje podatke: fizičko ili pravno lice, državni organ, agencija ili bilo kakav drugi organ, koji upravlja podacima u ime rukovaoca podataka; (Uredba 4. član 8.)
Korišćenje subjekta, koji obrađuje podatke nije vezano za prethodan pristanak lica, ali je neophodno, da se lice obavesti. U skladu sa ovim uredbama, dajemo sledeće obaveštenje:
1. IT provajder Društva
Društvo za održavanje i upravljanje svojom veb stranicom koristi usluge subjekta, koji obrađuje podatke, koji obezbeđuje IT usluge (hosting usluge) i u okviru ovih usluga – u skladu sa sadržajem ugovora između dve strane – upravlja ličnim podacima, koji su ostavljeni na veb stranici, tako, što ih čuva na serveru.
Naziv i podaci subjekta, koji upravlja podacima:
Ime firme: ErdSoft doo
Sedište: 24000 Subotica, Somborski put 33a, Srbija
Matični broj: 21354619
PIB: 110478829
Zastupnik: Daniel Erdudac
Broj telefona: +381 60 44 60 555
Faks: nema
E-mail adresa: daniel.erdudac@erdsoft.com
Veb sajt: erdsoft.com
III. POGLAVLJE
OBEZBEĐIVANJE USKLAĐENOSTI UPRAVLJANJA PODACIMA SA ZAKONIMA
1. Upravljanje podacima na osnovu odobrenja od lica, na koje se podaci odnose
(1) Ukoliko Društvo želi da upravlja podacima na osnovu odobrenja, neophodno je, da pristanak za upravljanje ličnim podacima lica, čijim će se podacima upravljati, zatraži pomoću formulara, čiji je sadržaj određen u pravilniku o upravljanju podacima.
(2) Smatra se odobrenjem i ako korisnik označi polje, koje se odnosi na zatraživanje pristanka za obradu podataka na veb stranici Društva, ako obavi povezana tehnička podešavanja u vezi sa korišćenjem usluga informacionog društva, kao i svaka druga izjava ili akt, koji jasno označava pristanak lica na planirano upravljanje njegovim ličnim podacima. Ćutanje, unapred štiklirano polje ili ne preduzimanje nikakvih akcija se ne smatra pristankom.
(3) Pristanak se odnosi na sve akcije vezane za upravljanje podacima, koji se vrši sa istim ciljem ili ciljevima. Ukoliko upravljanje podacima služi svrsi više različitih ciljeva, pristanak mora da se zatraži za sve ciljeve vezane za upravljanje podacima.
(4) Ukoliko lice da svoje odobrenje u sklopu pisane izjave, koja se odnosi i na druge ciljeve – npr. prodaja, sklapanje uslužnog ugovora – pristanak mora da se zatraži na način, da bude jasan, jednostavno izražen, shvatljiv pristupačan i jasno razlikovan od ostalih ciljeva. Delovi ovakvih izjava, koji sadrže pristanak lica, a koji nisu u skladu sa Uredbom, nisu pravosnažni.
(5) Društvo ne može da uslovi sklapanje ili izvršenje ugovora pristankom na upravljanje onim ličnim podacima, koji nisu potrebni za izvršenje ugovora.
(6) Povlačenje pristanka treba da bude isto toliko jednostavno, kao i davanje pristanka.
(7) Ukoliko se lični podatak snimi pristankom lica, rukovalac podacima snimljene podatke može da koristi u nedostatku uredbi koji se razlikuju od zakona, u cilju izvršenja pravnih obaveza, bez posebnog pristanka, i nakon povlačenja pristanka od strane lica.
(8) Stranica ciljano ne sakuplja podatke maloletnika (ispod 16 godina starosti). Ukoliko se sačuvaju podaci maloletnog lica, nakon sticanja saznanja o ovoj činjenici, podaci maloletnog lica se brišu bez odlaganja.
2. Upravljanje podacima na osnovu obavljanja zakonskih obaveza
(1) U slučaju upravljanja podacima na osnovu obavljanja zakonskih obaveza, obuhvat podataka, cilj upravljanja podacima, vreme čuvanja podataka i korisnike podataka određuju uredbe zakona.
(2) Upravljanje podacima na osnovu izvršenja zakonskih obaveza ne zavisi od pristanka lica, budući da upravljanje podacima određuje zakon. U ovom slučaju lice pre prikupljanja podataka mora da se obavesti, da je prikupljanju podataka obavezno, a mora da se detaljno i jasno obavesti i o svim činjenicama vezanih za upravljanje njegovim podacima, sa posebnim osvrtom na cilj i zakonsku osnovu obrade podataka, subjektu, koji ima pravo na upravljanje podacima, vremenu trajanja upravljanja podacima, o tome, da se ličnim podacima upravlja u skladu sa zakonskim odredbama i o tome, ko sve može da ima pristup podacima. Obaveštenje mora da obuhvata i prava lica i mogućnosti korišćenja prava vezana za upravljanje ličnim podacima. U slučaju obaveznog upravljanja podacima obaveštenjem može da se smatra i objavljivanje poziva na sve zakonske uredbe, koje sadrže gore spomenute informacije.
3. Promocija prava lica, na koje se podaci odnose
Društvo je u obavezi da u slučaju svih aktivnosti vezanih za upravljanje podacima, obezbedi da lice može da iskoristi svoja prava.
IV POGLAVLJE
UPRAVLJANJE PODACIMA POSETILACA NA STRANICI DRUŠTVA – SAOPŠTENJE O KORIŠĆENJU KOLAČIĆA (COOKIES)
1. Posetilac veb stranice mora biti obavešten o primeni kolačića i za sve, osim tehnički neophodnih sesija (kolačića), mora se tražiti dozvola posetioca.
2. Opšte informacije o kolačićima
2.1. Kolačić (cookie) je podatak, koji posećena veb stranica šalje pretraživaču posetioca (u formi vrednosne promenljive) za čuvanje, a kasnije ista veb stranica može popuniti sadržaj kolačića. Kolačići mogu biti validni (važeći) dok se pretraživač ne zatvori, ali i u neograničenom vremenskom periodu. Kasnije, kod svakog HTTP(S) zahteva će pretraživač poslati ove informacije na server, na ovaj način menjajući podatke na korisničkom uređaju.
2.2. Suština kolačića je da se označi i identifikuje korisnik (npr. njegov ulazak na stranicu) i da se u svim narednim slučajevima dati korisnik tretira na odgovarajući način. Rizik leži u činjenici da korisnik nije uvek svestan, da ga kolačići identifikuju, a to pruža priliku da korisnik bude praćen od strane vlasnika stranice ili drugog provajdera, čiji je sadržaj ugrađen u stranicu (npr. Facebook, Google Analytics). Prilikom praćenja, o korisniku se kreira profil, a u ovim slučajevima se sadržaj kolačića tretira kao lični podatak.
2.3. Tipovi kolačića:
2.3.1. Tehnički neophodni kolačići sesija: bez njih veb stranice jednostavno nisu funkcionalne, one se koriste za identifikaciju korisnika, kad je ušao na stranicu, šta je stavio u korpu itd. U ovom slučaju se obično čuva ID sesije, dok se drugi podaci čuvaju na serveru, čineći ih sigurnijim. Sa sigurnosnog aspekta, kada vrednost kolačića sesije nije dobro generisana, postoji rizik od krijumčarenja sesije, pa je neophodno da se ove vrednosti generišu pravilno. Druge terminologije kolačićima sesije nazivaju svaki kolačić, koji se obriše u trenutku izlaska iz pretraživača (sesija je upotreba pretraživača od početka do izlaska).
2.3.2. Kolačići, koji olakšavaju upotrebu: ovde spadaju oni kolačići, koji pamte odabire korisnika – npr. u kojoj formi želi da gleda stranicu. Ovi kolačići u suštini označavaju podatke podešavanja, koji se čuvaju u kolačićima.
2.3.3. Kolačići performansi: Iako nemaju mnogo veze sa „performansama”, ovo je naziv za kolačiće, koji prikupljaju informacije o ponašanju korisnika, klikovima i provedenom vremenu na stranici koju posećuju. To su obično aplikacije nezavisnih proizvođača (kao što su kolačići Google Analytics, AdWords ili Iandek.ru). Pogodni su za profilisanje posetilaca.
Saznajte više o kolačićima Google Analytics-a ovde: Analytics-cookies
Saznajte više o Google AdWords kolačićima ovde: Google support
2.4. Prihvatanje ili omogućavanje kolačića nije obavezno. U podešavanjima pretraživača se može podesiti, da se svi kolačići automatski odbiju, ili da pretraživač javi, kada sistem šalje kolačiće. Većina pretraživača automatski prihvata kolačiće kao podrazumevane, ali se podešavanja obično mogu promeniti, kako bi se sprečilo automatsko prihvatanje i kako bi korisniku svaki put bio ponuđen odabir između prihvatanja i odbijanja kolačića.
Pogledajte linkove ispod za podešavanja kolačića najpopularnijih pretraživača:
• Google Chrome: Chrome support
• Firefox: Firefox support
• Microsoft Internet Explorer 11: Microsoft support
• Microsoft Internet Explorer 10: Microsoft support
• Microsoft Internet Explorer 9: Microsoft support
• Microsoft Internet Explorer 8: Microsoft support
• Microsoft Edge: Microsoft support
• Safari: Apple support
Međutim, mora se napomenuti, da određene funkcije sajta ili usluge možda ne funkcionišu ispravno bez kolačića.
3. Informacije o kolačićima korišćenim na veb lokaciji Društva i o podacima koji su nastali tokom posete
3.1. Podaci, kojima se upravlja prilikom posete
Veb lokacija našeg Društva može koristiti veb stranicu za snimanje i upravljanje sledećim informacijama o posetiocu ili uređaju koji koristi:
• IP adresu posetioca,
• tip pretraživača,
• karakteristike operativnog sistema uređaja, koji posetilac koristi (konfigurisan jezik),
• vreme posete,
• (pod)stranice, funkcije ili servisi koje posećujete,
• klikove.
Ovi podaci se čuvaju do 90 dana i koriste se primarno za testiranje sigurnosnih incidenata.
3.2. Kolačići korišćeni na veb stranici
3.2.1. Tehnički neophodni kolačići sesije
Svrha upravljanja podacima je da se osigura pravilno funkcionisanje veb stranice. Ovi kolačići su potrebni da omoguće posetiocima da pretražuju veb stranicu bez problema i da u potpunosti iskoriste sve funkcije, usluge koje su dostupne putem veb stranice, uključujući - posebno - komentare posetilaca na određenom sajtu ili identitet prijavljenog korisnika tokom posete. Trajanje ovakvog upravljanja kolačićima je ograničeno na trenutnu posetu posetilaca, ova vrsta kolačića će se automatski izbrisati sa računara korisnika kada se sesija završi ili kada se pretraživač zatvori.
Pravna osnova za upravljanje ovim podacima je 13/A. § (3) paragraf CVIII Zakona o uslugama elektronske trgovine i usluga informacionog društva iz 2001. godine, prema kojem pružalac usluga u cilju pružanja usluge može da upravlja ličnim podacima, koji su tehnički neophodni za pružanje usluge. Ako su ostali uslovi nepromenjeni, pružaoci usluga moraju da biraju i koriste alate koji se koriste za pružanje usluga informacionog društva, na način da se lični podaci obrađuju samo ako je to strogo neophodno za pružanje usluge i za ispunjavanje drugih neophodnih namena navedenih u ovom zakonu, ali i u tom slučaju samo u meri i vremenu koje je neophodno.
3.2.1. Kolačići, koji olakšavaju upotrebu
Ovi kolačići pamte izbor korisnika, na primer, u kom obliku korisnik želi da vidi stranicu. Ove vrste kolačića su u suštini podaci o podešavanjima, koji se čuvaju u kolačiću.
Pravna osnova za upravljanje ovim podacima je pristanak posetilaca.
Svrha upravljanja podacima je povećanje efikasnosti usluga, unapređenje korisničkog iskustva i obezbeđivanje pogodnijeg korišćenja sajta.
Ovi podaci se nalaze na korisničkom računaru, veb stranica im samo pristupa i na osnovu njih prepoznaje posetioca.
3.2.2. Kolačići performansi
Ovaj tip kolačića prikuplja informacije o ponašanju korisnika, vremenu provedenom i klikovima na stranici koju korisnik gleda. Ovi kolačići obično prate aplikacije trećih lica (npr. Google Analytics, AdWords).
Pravna osnova za upravljanje podacima: pristanak lica na koje se podaci odnose.
Cilj upravljanja podacima je analiza veb stranice i slanje promotivnih ponuda.
POGLAVLJE
SAOPŠTENJE O PRAVIMA LICA NA KOJE SE PODACI ODNOSE
I Prava lica na koje se podaci odnose, sažeto:
- Transparentne informacije, komunikacija i modaliteti za ostvarivanje prava lica na koje se podaci odnose
- Pravo na prethodne informacije koje se pružaju ako se podaci o ličnosti prikupljaju od lica na koje se podaci odnose
- Informacije koje se pružaju ako podaci o ličnosti nisu dobijeni od lica na koje se podaci odnose
- Pravo lica na koje se podaci odnose na pristup
- Pravo na ispravku
- Pravo na brisanje ("pravo na zaborav")
- Pravo na ograničavanje obrade
- Obaveza obaveštavanja o ispravci ili brisanju podataka o ličnosti ili ograničavanju obrade
- Pravo na prenosivost podataka
- Pravo na prigovor
- Donošenje automatizovanih pojedinačnih odluka, uključujući i profilisanje
- Ograničenja
- Obaveštavanje lica na koje se podaci odnose o povredi bezbednosti podataka o ličnosti
- Pravo na pritužbu nadzornom organu
- Pravo na delotvorno pravno sredstvo protiv nadzornog organa
- Pravo na delotvorno pravno sredstvo protiv rukovaoca ili obrađivača
II Prava lica na koje se podaci odnose, detaljno:
1. Transparentne informacije, komunikacija i modaliteti za ostvarivanje prava lica na koje se podaci odnose
1.1. Rukovalac preduzima odgovarajuće mere kako bi se licu na koje se podaci odnose pružile sve informacije u vezi sa obradom u sažetom, transparentnom, razumljivom i lako dostupnom obliku, uz upotrebu jasnog i jednostavnog jezika, što se posebno odnosi na sve informacije koje su izričito namenjene detetu. Informacije se pružaju u pisanom obliku ili na druge načine, uključujući i elektronski oblik kada je primereno. Ako lice na koje se podaci odnose to zatraži, informacije se mogu pružiti usmeno, pod uslovom da je identitet lica na koje se podaci odnose određen na druge načine.
1.2. Rukovalac olakšava ostvarivanje prava lica na koje se podaci odnose.
1.3. Rukovalac na zahtev pruža licu na koje se podaci odnose informacije o preduzetim radnjama bez nepotrebnog odlaganja, a u svakom slučaju najkasnije u roku od mesec dana od prijema zahteva. Taj rok može prema potrebi da se produži za dodatna dva meseca, a rukovalac obavezno obaveštava lice na koje se podaci odnose o svakom takvom produženju u roku.
1.4. Ako rukovalac ne postupi po zahtevu lica na koje se podaci odnose, rukovalac obaveštava lice na koje se podaci odnose odmah ili najkasnije mesec dana od prijema zahteva o razlozima zbog kojih nije postupio po zahtevu i o mogućnosti podnošenja pritužbe nadzornom organu i traženja pravnog leka.
1.5. Informacije koje se pružaju, sva komunikacija i preduzete mere pružaju se bez naknade, ali u određenim slučajevima, koje Uredba propisuje, može da se obračuna naknada.
Detaljna pravila se mogu pronaći u 12. članu Uredbe.
2. Pravo na prethodne informacije koje se pružaju ako se podaci o ličnosti prikupljaju od lica na koje se podaci odnose
2.1. Ako su podaci o ličnosti lica na koje se podaci odnose prikupljeni od lica na koje se podaci odnose, rukovalac prilikom prikupljanja podataka o ličnosti tom licu pruža sve sledeće informacije:
a) identitet i podatke za kontakt rukovaoca i, ukoliko je primenljivo, predstavnika rukovaoca;
b) podatke za kontakt ovlašćenog lica za zaštitu podataka, ukoliko je primenljivo;
c) svrhe obrade za koje su podaci o ličnosti namenjeni, kao i pravni osnov za obradu;
d) ako je obrada zasnovana na ostvarivanju zakonskih prava, legitimne interese rukovaoca ili trećeg lica;
e) korisnike ili kategorije korisnika podataka o ličnosti, ukoliko postoje;
f) ukoliko je primenljivo, činjenicu da rukovalac namerava da prenese podatke o ličnosti trećoj zemlji ili međunarodnoj organizaciji.
2.2. Rukovalac prilikom prikupljanja podataka o ličnosti pruža licu na koje se podaci odnose sledeće dodatne informacije potrebne da bi se obezbedila pravična i transparentna obrada:
a) o roku, kojem će se podaci o ličnosti čuvati ili, ako to nije moguće, kriterijume koji su korišćeni za određivanje tog roka;
b) postojanje prava da se od rukovaoca zatraži pristup podacima o ličnosti i ispravka ili brisanje podataka o ličnosti ili ograničavanje obrade u vezi s licem na koje se podaci odnose ili prava na prigovor na obradu, kao i pravo na prenosivost podataka;
c) ako je obrada zasnovana na pristanku korisnika, postojanje prava da se pristanak povuče u bilo kojem trenutku, bez uticaja na zakonitost obrade zasnovane na pristanku pre povlačenja pristanka;
d) pravo na podnošenje pritužbe nadzornom organu;
e) informaciju o tome da li je pružanje podataka o ličnosti zakonska ili ugovorna obaveza ili neophodan uslov za zaključenje ugovora, kao i da li lice na koje se podaci odnose ima obavezu da pruži podatke o ličnosti i koje su moguće posledice ako se takvi podaci ne pruže;
f) postojanje automatizovanog donošenja odluka, uključujući i profilisanje i, barem u tim slučajevima, sadržajne informacije o logici koja se koristi, kao i značaj i predviđene posledice takve obrade za lice na koje se podaci odnose.
2.3. Ako rukovalac namerava dalje da obrađuje podatke o ličnosti u svrhu koja se razlikuje od svrhe za koju su podaci o ličnosti prikupljeni, rukovalac pre te dalje obrade pruža licu na koje se podaci odnose informacije o toj drugoj svrsi i sve dodatne relevantne informacije.
Sva dodatna pravila u vezi prava na prethodnu informisanost sadrži 13. član Uredbe.
3. Informacije koje se pružaju ako podaci o ličnosti nisu dobijeni od lica na koje se podaci odnose
3.1. Ukoliko lične podatke nije dobio od lica na koje se podaci odnose, rukovalac je u obavezi, da najkasnije u roku od mesec dana od dana pribavljanja podataka obavesti lice na koje se podaci odnose u 2. tački opisanim činjenicama i informacijama, o kategoriji ličnih podataka, o izvoru ličnih podataka ili u određenim slučajevima o tome, da li podaci proističu iz javno pristupnih izvora: ukoliko lične podatke koriste za kontaktiranje lica na koje se podaci odnose, barem kod prvog kontakta sa licem; ili ukoliko nameravaju da podatke prenesu i drugim korisnicima, najkasnije do prvog prenošenja.
3.2. Na ostala pravila se primenjuju činjenice i obaveze iz 2. tačke (Pravo na prethodnu informisanost).
Detaljna pravila ovog obaveštenja sadrži 14. član Uredbe.
4. Pravo lica na koje se podaci odnose na pristup
4.1. Lice na koje se podaci odnose ima pravo da dobije potvrdu od rukovaoca o tome da li se obrađuju njegovi podaci o ličnosti i, ako se takvi podaci o ličnosti obrađuju, ima pravo pristupa podacima o ličnosti i informacijama navedenim u 2. i 3. tački (15. član Uredbe).
4.2. Ako se podaci o ličnosti prenose u treću zemlju ili međunarodnu organizaciju, lice na koje se podaci odnose ima pravo da bude informisano o odgovarajućim merama zaštite u skladu sa članom 46. koje se odnose na prenos.
4.3. Rukovalac obezbeđuje kopiju podataka o ličnosti koji se obrađuju. Za sve dodatne kopije koje zatraži lice na koje se podaci odnose rukovalac može naplatiti prihvatljivu naknadu na osnovu administrativnih troškova.
Detaljna pravila u vezi prava lica na koje se podaci odnose na pristup sadrži 15. član Uredbe.
5. Pravo na ispravku
5.1. Lice na koje se podaci odnose ima pravo da mu rukovalac bez nepotrebnog odlaganja omogući ispravku netačnih podataka o ličnosti koji se na njega odnose.
5.2. Uzimajući u obzir svrhe obrade, lice na koje se podaci odnose ima pravo da dopuni nepotpune podatke o ličnosti, između ostalog davanjem dodatne izjave.
Ova pravila sadrži 16. član Uredbe.
6. Pravo na brisanje ("pravo na zaborav")
6.1. Lice na koje se podaci odnose ima pravo da mu rukovalac bez nepotrebnog odlaganja omogući brisanje podataka o ličnosti koji se na njega odnose, a rukovalac ima obavezu da obriše podatke o ličnosti bez nepotrebnog odlaganja, ako je ispunjen jedan od sledećih uslova:
a) podaci o ličnosti više nisu neophodni za svrhe u koje su prikupljeni ili na drugi način obrađeni;
b) lice na koje se podaci odnose je povuklo pristanak na kojem je obrada zasnovana i ako ne postoji druga pravna osnova za obradu;
c) lice na koje se podaci odnose je uložilo prigovor na obradu i ne postoje preovlađujući zakonski razlozi za obradu;
d) podaci o ličnosti su nezakonito obrađeni;
e) podaci o ličnosti moraju da budu obrisani radi postupanja u skladu sa zakonskom obavezom prema pravu Unije ili pravu države članice koje se primenjuje na rukovaoca;
f) podaci o ličnosti su prikupljeni u vezi s ponudom usluga informacionog društva neposredno detetu.
6.2. Stavovi o brisanju podataka se ne primenjuju ako je obrada neophodna:
a) radi ostvarivanja prava na slobodu izražavanja i informisanja;
b) radi poštovanja zakonske obaveze kojom se zahteva obrada u pravu Unije ili pravu države članice koje se primenjuje na rukovaoca ili radi izvršenja zadatka koji se obavlja u javnom interesu ili u okviru izvršavanja službenih ovlašćenja dodeljenih rukovaocu podataka;
c) zbog javnog interesa u oblasti javnog zdravlja;
d) za potrebe arhiviranja u javnom interesu, u svrhe naučnog ili istorijskog istraživanja ili u statističke svrhe ako bi pravo na brisanje verovatno onemogućilo ili ozbiljno ugrozilo ostvarivanje ciljeva te obrade; ili
e) radi uspostavljanja, ostvarivanja ili odbrane pravnih zahteva.
Detaljna pravila vezana za pravo na brisanje podataka sadrži 17. član Uredbe.
7. Pravo na ograničavanje obrade
7.1. Kada je obrada podataka o ličnosti ograničena, ti podaci mogu se obrađivati samo uz pristanak lica na koje se odnose, osim za potrebe čuvanja, ili za uspostavljanje, ostvarivanje ili odbranu pravnih zahteva, zaštitu prava drugih lica, ili iz važnog javnog interesa Unije ili države članice.
7.2. Lice na koje se odnose podaci ima pravo da zahteva ograničenje obrade od strane rukovaoca podacima ako je ispunjen jedan od sledećih uslova:
a) lice osporava tačnost podataka, u periodu koji omogućava rukovaocu da proveri tačnost podataka;
b) obrada je nezakonita, a lice se protivi brisanju i umesto toga traži ograničenje upotrebe podataka;
c) rukovaocu podacima više nisu potrebni za obradu, ali ih lice zahteva za uspostavljanje, ostvarivanje ili odbranu pravnih zahteva;
d) lice je uložilo prigovor na obradu, a još nije potvrđeno da li legitimni razlozi rukovaoca preovlađuju nad razlozima lica.
7.3. Ako je lice na koje se odnose podaci dobilo ograničenje obrade, rukovalac ga obaveštava pre ukidanja tog ograničenja.
Detaljna pravila sadrži član 18. Uredbe.
8. Obaveza obaveštavanja o ispravci ili brisanju podataka o ličnosti ili ograničavanju obrade
Rukovalac obaveštava svakog korisnika kojem su otkriveni podaci o ličnosti o svakoj ispravci, brisanju podataka ili ograničavanju obrade, osim ako je to nemoguće ili zahteva nesrazmeran napor. Rukovalac obaveštava lice na koje se odnose podaci o ovim korisnicima ako lice to zahteva.
Detaljna pravila sadrži član 19. Uredbe.
9. Pravo na prenosivost podataka
9.1. Lice na koje se odnose podaci ima pravo da primi podatke o ličnosti koje je pružilo rukovaocu u strukturiranom, uobičajenom i mašinski čitljivom formatu i da ih prenese drugom rukovaocu bez ometanja od strane prvog rukovaoca, ako:
a) obrada se zasniva na pristanku ili ugovoru; i
b) obrada se vrši automatski.
9.2. Prilikom ostvarivanja prava na prenosivost podataka, lice ima pravo na neposredan prenos od jednog rukovaoca do drugog.
9.3. Ostvarivanje prava na prenosivost podataka ne utiče na član 17 (Pravo na brisanje, tj. "pravo na zaborav"). Ovo pravo se ne primenjuje na obradu koja je neophodna za izvršenje zadatka u javnom interesu ili u okviru službenih ovlašćenja rukovaoca podacima. Pravo na prenosivost ne sme negativno uticati na prava i slobode drugih lica.
Detaljna pravila sadrži član 20. Uredbe.
10. Pravo na prigovor
10.1. Lice na koje se odnose podaci ima pravo da iz bilo kojih razloga koji se odnose na njegov konkretan položaj u bilo kom trenutku uloži prigovor na obradu podataka o ličnosti, u skladu sa članom 6, stav 1, tačka e) ili f), uključujući profilisanje zasnovano na tim odredbama. Rukovalac ne sme dalje da obrađuje podatke, osim ako dokaže da postoje uverljivi legitimni razlozi za obradu koji preovlađuju nad interesima, pravima i slobodama lica ili za uspostavljanje, ostvarivanje ili odbranu pravnih zahteva.
10.2. Ako se podaci obrađuju za direktni marketing, lice ima pravo da u bilo kom trenutku uloži prigovor na obradu za te svrhe, uključujući profilisanje povezano s marketingom. Ako lice uloži prigovor, podaci se više ne smeju obrađivati za te svrhe.
10.3. Prilikom prve komunikacije sa licem, mora mu se jasno ukazati na ovo pravo, odvojeno od drugih informacija.
10.4. Lice može ostvariti pravo na prigovor automatski koristeći tehničke specifikacije.
10.5. Ako se podaci obrađuju za naučna ili istorijska istraživanja ili statističke svrhe, lice može uložiti prigovor na obradu, osim ako je obrada neophodna za izvršenje zadatka u javnom interesu.
Detaljna pravila sadrži član 21. Uredbe.
11. Donošenje automatizovanih pojedinačnih odluka, uključujući i profilisanje
11.1. Lice ima pravo da se ne podvrgne odluci zasnovanoj isključivo na automatskoj obradi, uključujući profilisanje, koja ima pravne posledice ili značajno utiče na njega.
11.2. Ovo pravo se ne primenjuje ako je odluka:
a) neophodna za zaključivanje ili izvršenje ugovora između lica i rukovaoca;
b) dozvoljena pravom Unije ili države članice i propisuje odgovarajuće zaštitne mere za prava i slobode lica;
c) zasnovana na izričitom pristanku lica.
11.3. U slučajevima iz stava 2, tačke a) i c), rukovalac preduzima odgovarajuće mere za zaštitu prava i sloboda lica, uključujući pravo na ljudsku intervenciju, izražavanje stavova i osporavanje odluke.
Dodatna pravila sadrži član 22. Uredbe.
12. Ograničenja
Na osnovu prava Unije ili države članice, zakonskom merom može se ograničiti obim obaveza i prava iz članova 12. do 22. i člana 34, kao i člana 5, ako se time poštuje suština osnovnih prava i sloboda.
Uslove ovih ograničenja sadrži član 23. Uredbe.
13. Obaveštavanje lica o povredi bezbednosti podataka
13.1. Kada je verovatno da će povreda podataka izazvati veliki rizik za prava i slobode lica, rukovalac bez odlaganja obaveštava lice o povredi, uključujući opis prirode povrede, kontakte za dodatne informacije, posledice povrede i preduzete ili predložene mere.
13.2. Obaveštavanje nije obavezno ako:
a) su preduzete tehničke i organizacione mere zaštite, uključujući enkripciju;
b) su preduzete mere koje smanjuju rizik za prava i slobode;
c) bi obaveštavanje zahtevalo nesrazmeran napor, u tom slučaju se koristi javno obaveštenje ili slična mera.
Dodatna pravila sadrži član 34. Uredbe.
14. Pravo na pritužbu nadzornom organu
Svako lice ima pravo da podnese pritužbu nadzornom organu u zemlji članici u kojoj ima uobičajeno boravište, radno mesto ili mesto kršenja, ako smatra da se obradom podataka krši uredba. Nadzorni organ obaveštava pritužioca o napretku i ishodu pritužbe, uključujući mogućnost pravnog sredstva.
Ova pravila sadrži član 77. Uredbe.
15. Pravo na delotvorno pravno sredstvo protiv nadzornog organa
15.1. Svako fizičko ili pravno lice ima pravo na delotvorno pravno sredstvo protiv obavezujuće odluke nadzornog organa.
15.2. Ako nadzorni organ ne reši pritužbu ili ne obavesti lice u roku od tri meseca, lice ima pravo na delotvorno pravno sredstvo.
15.3. Za postupke protiv nadzornog organa nadležni su sudovi države članice u kojoj nadzorni organ ima sedište.
15.4. Ako je odluka nadzornog organa prethodila mišljenju ili odluci Odbora, nadzorni organ prosleđuje sudu to mišljenje ili odluku.
Ova pravila sadrži član 78. Uredbe.
16. Pravo na delotvorno pravno sredstvo protiv rukovaoca ili obrađivača
16.1. Lice ima pravo na delotvorno pravno sredstvo ako smatra da su njegova prava prekršena obradom podataka koja nije u skladu sa uredbom.
16.2. Za postupke protiv rukovaoca ili obrađivača nadležni su sudovi države članice u kojoj oni imaju sedište ili u kojoj lice ima uobičajeno boravište, osim ako su organi javne vlasti u pitanju.
Ova pravila sadrži član 79. Uredbe.